Amir Kral - Forex Trader

0 %
امیر کرال
معامله گر (تریدر) فارکس
  • سبک ترید :
    اصول
  • نوع ترید :
    روزانه
  • سابقه :
    7+ سال
زبان ها
انگلیسی
استانبولی
تورکی
سبک تحلیل
اصول
مدیریت سرمایه
روانشناسی
پلن معاملاتی
استراتژی
سایر مهارت ها
  • طراح وب سایت
  • بیزنس کوچینگ
  • مدیر سئو

شاخص اعتبار مصرف کننده یا Consumer Credit

1400-08-27

شاخص اعتبار مصرف کننده یا Consumer Credit

اعتبار مصرف کننده یک نوع بدهی شخصی است که برای خرید کالاها و خدمات دریافت می شود . این شاخص مانده وام تسویه نشده مصرف کنندگان آمریکایی را نشان می دهد که همه ماهه بصورت اقساط توسط آنان پرداخت می شود . اگر چه هر نوع وام شخصی را می توان اعتبار مصرف کننده نامید ، اما این اصطلاح بیشتر برای توصیف بدهی بدون وثیقه که برای خرید کالاها و خدمات روزمره گرفته می شود ، استفاده می شود . با این حال ، بدهی مصرف کننده می تواند شامل وام های مصرفی وثیقه شده مانند وام مسکن و خودرو نیز باشد .

 

انواع اعتبار مصرف کننده

اعتبار مصرف‌کننده توسط بانک‌ها ، خرده‌فروشان و سایرین تمدید می‌شود تا مصرف‌کنندگان بتوانند کالاها را فوراً خریداری کنند و هزینه آن را در طول زمان با بهره پرداخت کنند .

به طور کلی به دو طبقه بندی تقسیم می شود : اعتبار اقساطی و اعتبار در گردش.

1 – اعتبار اقساطی : برای هدف خاصی استفاده می شود و برای مدت زمان معینی صادر می شود . پرداخت ها معمولا به صورت ماهانه در اقساط مساوی انجام می شود . اعتبار اقساطی برای خرید بلیط های بزرگ مانند لوازم اصلی ، ماشین و مبلمان استفاده می شود . اعتبار اقساطی معمولاً به عنوان انگیزه ای برای مصرف کننده ، نرخ بهره کمتری نسبت به اعتبار گردان ارائه می دهد . کالای خریداری شده به عنوان وثیقه در صورت عدم تعهد مصرف کننده عمل می کند .

2 – اعتبار در گردش : یک وام بی پایان است که ممکن است برای هر خریدی استفاده شود ( شامل کارت های اعتباری ) . اعتبار “در گردش” است به این معنا که خط اعتبار باز می ماند و می توان آن را تا سقف حداکثر به طور مکرر استفاده کرد ، تا زمانی که وام گیرنده حداقل پرداخت ماهانه را به موقع پرداخت کند .

مزایای اعتبار مصرفی

اعتبار مصرف کننده به مصرف کنندگان این امکان را می دهد که برای خرید محصولات و خدمات ، پیش درآمدی دریافت کنند . در مواقع اضطراری ، مانند خرابی خودرو ، این می تواند نجات دهنده باشد.  از آنجایی که حمل کارت های اعتباری نسبتاً ایمن است ، آمریکا به طور فزاینده ای به جامعه ای بدون پول تبدیل می شود که در آن مردم به طور معمول برای خریدهای بزرگ و کوچک به اعتبار متکی هستند . اعتبار مصرفی در گردش یک صنعت بسیار سودآور است . بانک ها و مؤسسات مالی ، فروشگاه های بزرگ و بسیاری از مشاغل دیگر اعتبار مصرف کننده را ارائه می دهند .

 

معایب اعتبار مصرفی

عیب اصلی استفاده از اعتبار مصرفی در گردش ، هزینه ای است که برای مصرف کنندگانی که هر ماه کل موجودی خود را پرداخت نمی کنند و همچنان ماه به ماه ، هزینه های بهره اضافی دریافت می کنند .

 

چند نکنه در خصوص شاخص Consumer Credit

1 – اعتبار مصرف کننده نیز به عنوان بدهی مصرف کننده شناخته می شود .

2 – کارت اعتباری یا Credit Card یکی از اشکال اعتبار مصرف کننده است.

3 – طبق گزارش Experian ، میانگین موجودی کارت اعتباری یک آمریکایی در سال 2020 برابر با 5315 دلار بود .

4 – این شاخص با شاخص مخارج مصرف کننده و ضریب اطمینان مصرف کننده همبستگی دارد ، بدین معنی که افزایش این شاخص (یعنی گرفتن وام بیشتر توسط مصرف کنندگان) نشان دهنده اطمینان مصرف کنندگان به موقعیت مالی آینده شان و احساس راحتی در خرج پول می باشد .

4 – از آنجایی که این شاخص پس از دیگر شاخص های مخارج مصرفی خانوار از جمله فروش فروشگاههای زنجیره ای ، فروش اتومبیل ، اعتماد مصرف کننده ، خرده فروشی و مصرف شخصی منتشر می شود بنابراین بازار به این شاخص اهمیت زیادی نمی دهد .

 

روش تاثیر : به طور کلی ، رشد اعتبار مصرف کننده بر قیمت دلار آمریکا تأثیر مثبتی دارد . اگر عدد اعلامی بهتر از پیش بینی اعلام گردد تاثیر مثبت روی ارز می گذارد.

یعنی “واقعی” بیشتر از “پیش بینی” برای ارز خوب است ( ‘Actual’ greater than ‘Forecast’ is good for currency ) .

میزان تاثیر : کم

زمان انتشار گزارش : بصورت ماهانه ( حدود 35 روز پس از پایان ماه )

منبع انتشار گزارش : سیستم فدرال رزرو بانکی امریکا The Federal Reserve

ارسال شده در تحلیل فاندامنتالبرچسپ ها:
یک دیدگاه بنویسید

13 − 8 =

زندگیتو جوری بساز که داستانش ارزش گفتنو داشته باشه
‏‏ᴍᴀᴋᴇ ʏᴏᴜʀ ʟɪғᴇ ᴀ sᴛᴏʀʏ ᴡᴏʀᴛʜ ᴛᴇʟʟɪɴɢ