شاخص هزینههای شخصی یا Personal Spending
شاخص هزینههای شخصی با تغییر در ارزش تعدیل شده تورمی ، تمام مخارج مصرف کنندگان را اندازه گیری می کند . هزینه های مصرف کننده اکثریت کل فعالیت های اقتصادی را تشکیل می دهد . با این حال ، این گزارش تمایل دارد تأثیر ملایمی داشته باشد ، زیرا دادههای دولتی در مورد شاخص میزان خرده فروشی یا Retail Sales حدود دو هفته زودتر منتشر میشود . این شاخص با شاخص درآمدهای شخصی Personal Income) PI) در ارتباط است ، زیرا هرچه مصرف کنندگان درآمد قابل تصرف (شاخص درآمد شخصی یک بار مصرف – DPI) بیشتری داشته باشند ، احتمال افزایش مخارج آنها بیشتر است . این شاخص یکی از مهمترین معیارهای سلامت اقتصادی می باشد . این شاخص با نام Consumer Spending (هزینه های مصرف کننده) نیز شناخته می شود .
نکته مهم : شاخصهای درآمد PI و هزینه شخصی PS میتوانند بینش محدودی را در مورد هزینههای کلی مصرفکننده یک اقتصاد ارائه دهند . مصرف خصوصی بخش مهمی از اقتصاد است ، بنابراین تغییرات در درآمد و مخارج شخصی می تواند با تغییرات در مصرف کلی مرتبط باشد یعنی شاخص هزینههای مصرف شخصی Personal Consumption Expenditures) PCE)
روش تاثیر : اگر عدد اعلامی بهتر از پیش بینی اعلام گردد تاثیر مثبت روی ارز می گذارد .
یعنی “واقعی” بیشتر از “پیش بینی” برای ارز خوب است ( ‘Actual’ greater than ‘Forecast’ is good for currency ) .
میزان تاثیر : کم
زمان انتشار گزارش : بصورت ماهانه ( در چهارمین هفته هر ماه – حدود 30 روز پس از پایان ماه ) به همراه شاخص درآمدهای شخصی Personal Income) PI)
منبع انتشار گزارش : اداره تحلیل اقتصادی (Bureau of Economic Analysis)